01 december 2005

Dom som bryr sig

Två pedagoger stod på gården till sonens dagis och frågade mig direkt hur det stod till när jag kom dit.
"Om du vill kan du komma hit nån halv dag eller när du vill och dricka kaffe med oss och så där", sa den ena.
Det värmer, när folk bryr sig, fast dom inte måste.
I vårt samhälle kan man ju lugnt räkna med att stat och kommun ser till så att man bor (nåja) och inte svälter.
Men, bry sig, det måste vanliga människor göra och det är ju verkligen växlande molntäcke på den fronten, om man säger så.
Från och med nu skall jag bara räkna dom som bryr sig mer än dom måste.
Dom som säger snälla saker och erbjuder utan att vilja ha nåt för det.

2 kommentarer:

Malin sa...

Det är sånt som förgyller och lyser upp ens dag!!!

Anders sa...

Ja, fast jag inte alltid just nu fattar hur någon kan vilja ha med jävla loser-jag att göra, skall jag göra så, maria.

malin, ja, gud, tänk att det finns på riktigt.