20 maj 2010

Outfits...

Sommaren kom med lätt regn och solsken. Och idag tar jag på mig mina missfärgade shorts och samma linne som jag har på min bloggbild. Jag vill vara snygg, men praktisk på jobbet, men dom dagar jag har möten hela dan klär jag mig så fint det går. Man ska ha en trovärdig look, som speglar den man är och vill vara. I politiken så förfaller folk ofta till en enahanda casual look som varken är bu eller bä. Hellre då en snygg kostym med lila skjorta eller så. Snygg, men utstickande. Eller Levi´s och en fräck skjorta utanpå. I min jobbverklighet är utseende viktigt. Debattören Sara Mohammed säger att ungefär 80-85% av befolkningen i våra förorter lever i hederskulturer och då är det ju A och O att man ser anständig ut. Tusen gånger har ungar påpekat att jag inte får ha örhänge och igår när jag tog av mig strumpor och skor vid vår kolonilott sa en av sexåringarna att man inte får göra så. Då tog jag av mig tröjan också. För jag får se ut hur jag vill, jag bestämmer själv. Även om jag aldrig skulle bli en förvuxen tonåring a la Lars Vilks och mucka gräl för sakens egen skull, så vill jag visa ungarna att det är jag själv som väljer, precis som dom ska få växa upp och välja kläder, partner och liv.

Inga kommentarer: