25 maj 2010

Om du inte gillar mångkultur, kan jag hjälpa dig att packa

Sverigedemokraterna ser inte ut att kunna få en plats i Sveriges riksdag efter valet, men här i Skåne fortsätter dom att locka dryga bönder och lågpannade arbetargrabbar med sin infantila offerkoftepolitik. Jag har tusen gånger sagt att: här är jag, kom hit och ta debatten; jag lovar att jag ska avsäga mig alla politiska ambitioner om jag förlorar en debatt mot ett rassepucko. Men dom vill så klart inte diskutera på riktigt. Dom vill att alla ska omfamna deras märkliga konspirationsteorier och för att understryka det startar dom facebookgrupper om att den svenska flaggan inte är rasistisk eller att regeringen förbjudit den svenska nationalsången att spelas på skolavslutningar, för at det skulle diskriminera. Det är ju inte så begåvat att ljuga om sånt som går att kolla i offentliga handlingar, men går det så går det. Och fakta biter såklart inte så värst. I rassarnas värld finns en gigantisk sammansvärjning där media, politiker och alla andra mörkar att det är den massiva invandringen som gjort Sverige fattigt och armt. Påpekar man då att Sverige inte är särskilt fattigt eller armt, så räknas man såklart in konspirationen direkt. Och sådär fortsätter det.

Men det som förbryllar mig allra mest är att dom som ylar högst om att dom älskar Sverige, faktiskt inte alls gör det. För Sverige är klara sjöar och höga berg, men också pridefestivaler, falafel och hemspråksundervisning. Sverige är mångfald och mångkultur. Två bögar hand i hand, en vacker kvinna i färgglad slöja och störig arabisk musik från en flashig BMW. Sverige är mycket. Och när jag var liten kunde man säga att man gillade förändringar utan att få tusen rasseidioter efter sig och om du inte gillar vår mångkultur kan jag hjälpa dig att packa.

7 kommentarer:

Roger Svensson sa...

Tjena Anders!

Behöver ingen flytthjälp själv, men har några bekanta som just nu planerar att fly från ”mångkulturen” i Södertälje (eller Slöddertälje som det numer kallas i folkmun) till förmån för en mer etnisk svenskt bostadsort. Skulle du ha möjlighet att komma upp och hjälpa till med packningen så skulle det säkert uppskattas! Hur har du det med tid kring månadsskiftet?

Mvh
Roger

Anders sa...

Nu har jag frågat tio olika personer och ingen av dem benämner orten i fråga som du och dina vänner gör. Men skit i det, var och en lever ju i sin kontext.

Månadsskiftet blir lite kärvt, eftersom jag är uppbokad i helgen och erbjudandet gäller som sagt de som väljer att lämna landet. Men meddela deras namn och adress här på bloggen, så hör jag av mig.

Roger Svensson sa...

Hej igen Anders!

Tråkigt att du var upptagen i helgen, men ingen fara, det får ordna sig ändå! Nu skall mina bekanta inte fly utomlands, så ditt erbjudande om hjälp till människor på flykt från ”mångkulturen” gäller ju tyvärr inte dem. Det finns trots allt ställen i Sverige dit ”mångkulturens berikande salt” ännu inte nått för den som har råd att betala (ett bra tips är att kolla var de flesta multikultivurmande journalister och politiker själva bor om man önskar bo i en etniskt homogen svensk miljö!) Jo det är klart att ”kontexten” är olika, men låta mig gissa att ”kontexten” hos dina bekanta inte är att de är etniska svenskar som själva bor i Södertäljes mer ”kulturellt berikade” områden?

Skall dock tipsa några välutbildade bekanta som funderar på utlandsflytt om ditt erbjudande om gratis flytthjälp för människor som väljer att flytta från landet i stället för att söka sig till de paradisiska mångkulturella områdena i Sverige! Andra länders arbetsmarknad erbjuder ju faktiskt denna typ av människor oändligt mycket bättre karriärmöjligheter och löner (Sverige är dock världens bästa land för de som önskar arbetsfri bidragsförsörjning, behövs ju inte alltför hög intelligens för att då gissa vilka typ av människor det är som lockas att flytta hit och vilka som väljer att lämna landet). Nåja, dessa osolidariska människor som inte vill vara med och bygga och finansiera det mångkulturella idealsamhället kan vi säkert klara oss utan! Vi tar bara hit en somalisk analfabet med medföljande storfamilj i stället …

Mvh
Roger

Anders sa...

Hej igen!

Du har helt rätt. Inga av mina bekanta bor i Södertälje. Själv har jag bara varit där några få gånger och jag tyckte att stan var lite småtrist sådär, men inget att hetsa upp sig över.

Du får ha det så bra och jag hoppas av hela mitt hjärta att du kan få frid i din plågade själ.

Anonym sa...

Anders hur trivs du med ditt boende i rosengård.

Anders sa...

Rosengård?
Nej, jag bor på Värnhem, vilket torde framgå av bloggens titel. Fler frågor?

Anna sa...

Prova att skriva en gång utan värdeord och förolämpningar. Du kanske lär dig något och får lite trovärdighet på köpet.