20 mars 2010

Vilse på TV.

Jag är med i TV4:s lokala nyhetssändning. I mössa och ful manchesterjacka tycker jag att jag ser ut som de Niro i Falling in Love, men det är bara önsketänkande. Sliten är jag efter en jobbig arbetsdag och jag stakar mig när jag ska leverera snygga oneliners om att biltrafiken faktiskt ska börja ta sina kostnader. Grönt allmängods, kan man säga, men till skillnad från många andra städer, så är Malmö kompakt och väl lämpat för de gröna trafikslagen. Även om jag varit på TV förr, så är det lite genant att se sig själv i rutan. Man ser mest skavanker och är inte så cool som man önskar. Men jag tycker ändå om den där lite vilsne snubben med påsar under sina ögon, om jag får säga det själv. Och jag är glad att jag förmår att hålla drömmen om att en annan värld är möjlig vid liv och inte faller in i cynismernas öken. Och jag ser rätt okej ut ändå. Här är klippet för den hugade tittaren. Känsliga bil(män)niskor varnas.

3 kommentarer:

ylva sa...

Så bra!! Lika snygg som vanligt;) Här i Gbg har dem också höjt så nu ryker bilen av ännu ett skäl.Håller med dig att bilar i stan ska bort...stör mig som fan på det nu när jag bor i en storstad och bilarna tar för mkt plats överallt. Kram på dig!!

cruella sa...

Heja! Kul att höra dig och inte bara läsa.

Man måste garva lite uppgivet åt att de som uppenbarligen har råd med samtidigt tycker att det är "för jäkligt" att parkering ska kosta.

Mycket pinsamt.

Anders sa...

Det är inte direkt gratis för kommunen att hålla bilisterna med gator och parkeringar så det är bra om kostnader kan skjutas över på dom som orsakar dom. Och det ligger inte vårt intresse att subventionera miljöfarlig verksamhet, för att tala klarspråk.

Snygg?
Tja, jag verkar trots allt duga. :)