28 januari 2009

Värnhemstorget ockuperat.

Mitt på Värnhem står ett gult tält upspänt och väldresserade scientologer försöker på svenska och engelska förmå oss att gå in i tältet. Alla livets problem ska i ett uns kunna lösas. Ni vet vad ordspråket säger: om det låter för bra för att vara sant, så är det för bra för att vara sant. Det finns mycket som är hemligt och konstigt med scientologerna. exempelvis är deras heliga skrifter hemliga och den som publicerar delar därav anklagas för upphovsrättsbrott. i alla andra religioner vill man såklart sprida budskapet och skrifterna- Deras kurser kostar stora pengar. Inte sällan beskrivs dom som en destruktiv sekt och liknande, men några egna kunskaper i ämnet får jag medge att jag inte har. Men ändå: Värnhem är mina ungars barrio. Det är illa nog att kommersiella krafter finns överallt och påverkar, man hade åtminstone kunnat begära att tveksamma religiösa organisationer inte tilläts ockupera torget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet, jag har varit med där, som ung sökare, och nej, jagtog mig ur utan några problem alls, de ringde mig en gång efter fyra år, jag sa 'tackåhejigen,NEJ' men... deras METODER är bra, som vilka självhjälpsmetoder som helst, Ron L himself är bra (han lämnade för övrigt rörelsen när den blev för bökig) men vreden, spel på andras svaghet och rädsla är INTE bra, så därför, skratta åt dem.