08 januari 2009

Jag borde vetat bättre, men jag gick in på Lidl efter jobbet. Till mitt försvar kan jag säga att det ligger snett emot biblioteket inne på RoCent och att det var snö och kallt ute. Maken till skitaffär får man leta efter. Det är inte bara det att sortimentet är ogrönt och litet, man luras också genom att varva kilopriser med priser på förpackningar. Så visar handeln sitt förakt mot människor med svag ekonomi. Samtidgt som fattiga jagas in på Lidl kan såna som jag och uppåt se fram emot mer, mer, mer i plånboken i år. Allianspolitik i vardagen. Kan någon förresten såga mig varför jag lånade en Liza Marklund inne på biblioteket? Är jag självplågare, eller?

8 kommentarer:

Cecilia sa...

Inte mycket rätt med det där inlägget!Både Lidl och liza.. Brr!1 Jag sågar dig ;)

Kram

Em sa...

Har fenomenala Mix Food ersatts med stinkin' LIDL?!?!

Mimi sa...

Klart jag kan avstå, hoppas jag skrev det så att det inte missuppfattas. Hmm...

Det är som med godis ungefär. Väldans gott men helst bara nån dag i veckan =)

Lidl har jag aldrig varit in på och kasnke inte behöver gräma mig över det heller så =)

AnnaX sa...

Svar ja!

Anonym sa...

Och vem bryr sig!?!

Anders sa...

Det sista har jag slutat fundera på. Folk får bry sig eller inte efter behag.
Aningen självdestruktivt var det dock. Mimi, jag hugger alltid på allt som kan tänkas vara alkoholmissbruk. Och eftersom jag inte känner dig, så misstolkade jag lyckligtvis ditt blogginlägg.
Ja, emsan, så illa är det. Säga eller såga var nog urtypen för en freudiansk felsägning, Cec.
WB, AnnaX

Johan Hellström sa...

"såga" eller "fråga"? :)

pojoel sa...

Lidl framstår som en exklusiv miljöpartistisk livsmedelsboutique om man jämför med Netto.
I alla fall om man jämför mellan Lidl och Netto i Olofström.
(Och även om det står förpackningspris med stora siffror på skyltarna, så står det även kilopris med små...)

(OT: för övrigt håller jag med dig om dina fundringar om Hamas)