19 januari 2009

In your face

Helt plötsligt smäller det till och jag får veta något som jag absolut inte vill veta, fakta som inte gör någon glad. Det jävla nätet. Inget är heligt, inget är hemligt. Ens mest nyfikna dåliga sidor kan blomma helt fritt, om man så väljer. Det närmaste vi kommer ett libertarianskt samhälle är internet. Ingen är skyddad, för en tid sen såg jag på ett forum att jag borde få ett nackskott (eller vad det nu var), men detta nu, det stör mig. Och tankarna går såklart till diskussionen om att hänga ut brottslingar på nätet. Jag tror inte det är bra, inte alls. Även dom grövsta av brottslingar har folk som står dom nära. Det borde punktera en sån debatt, tycker jag.

1 kommentar:

Mamman på väg sa...

Känner mig ointressant, tråkig och förutsägbar, men håller med dig igen -liberal och allt.