29 juni 2007

Tre kärlekar.

Lars Molins härliga serie är tillbaka.
Ingvar Hirdvall, Mona Malm, Lena T Hanson, Samuel Fröler (pre-skärgårdsdoktorn) och Jessica Zandén. Kärleken, så underbar och överjävlig som den är.
Jag tänker njuta.
Njuta och känna igen mig.
På badet bet minstebror sig i tungan och jag badade och blåsten tog vår bullpåse.
Kärleken till och från ungarna klarar regn, blåst och ökenhetta.
Inte mycket annat som gör det.
Bokmärket i form av ett spelkort med Aragon på åkte i vattnet och mellanbror plockade upp det med möda och besvär.
Pratar med min brinnade vän och dricker kaffe.
Alldagliga människor kan jag inte se åt, även om det säkert vore bäst för mig.
Spank you very much,
men så är det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Tre kärlekar" är den bästa svenska dramaserie som någonsin gjorts. Kanske på delad plats med "Den goda viljan". Gemensamt för dem båda är den fantastiska musiken och Samuel Fröler. JAg tyckte alltit att Lilian var så vacker och exotisk. Och jag var kär i vadfan han nu hette, Frölers rollfigur. Var det Gösta?

Anders sa...

Ja, den är nog bäst av de svenska serierna. Och visst blev jag lite kär i Jessica Zandén. mörka mystiska kvinnor¨är min melodi. Big time. Och visst hette han Gösta, den lite vilsne piloten och bondsonen. Ingvar Hirdwall är alltid bra och Lena T Hanson är sööt.

Anonym sa...

Ja, det är ju alltid man själv som får lida för sina fördommar om andra människor.