11 juni 2007

Östergren utläst & premiärbadad.

Okej, Östergren är utläst och återlämnas till biblioteket i morgon.
Hon har inte fått mig att tycka att prostituerad är ett yrke som alla andra.
Jag vill inte att sex ska vara en handelsvara och även om det finns homoprostitution, så ser jag det som en del av kvinnors strukturella underordning. Så det hänger ihop med allt det andra - delad föräldraförssäkring, kvinnor i bolagsstyrelser och så där.
Trist, kanske. häromåret blev jag väldigt ovän med en kollega som ville ha "statliga bordeller".
Men märkligt nog ville hon inte jobba där själv eller att hennes dotter skulle göra det.
Varför inte, om det nu är ett jobb som alla andra och som alltid kommer att finnas?

Dagens dummaste uttalande är annars "Eftersom vi älskar varandra ordnar det sig", sagt av en bekant som är på väg att traska rakt in i värsta kvinnofällan, eftersom hon tror att hennes synnerligen traditionelle man som genom ett simsalabim ska förvandlas till rena rama Claes Borgström när de får barn. Inte mitt problem, förvisso, men synd på en sån rar blomma. Och det brukar bli raka motsatsen.

Nu: Cocacola och choklad. Premiärbadad i havet. The real thing.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att Östergren fick sig ett dopp. Hoppas du lät henne sjunka till botten. ;) (Jag bara tramsar mig och gör mig lustig över din rubrik)

Anders sa...

Ja, TRAMSIGA du, som inte fattar att syftningsfel kommer per automatik i denna hettan. ndra fel med, förresten (ömkar mig själv igen).

Anonym sa...

...inte _så_ fel uppenbarligen, eftersom du gjort det enda rätta en sådan här dag: slänga dig i plurret, istället för att sitta inne och flämta i hettan som jag gjort.

Anders sa...

Ja, men inte fan har jag badat Östergren. Inget jag suktar efter heller. Skulle vara Klas då, möjligen.