30 juni 2007

Måtte jävulen ta alla hycklare.

Ungarna ser på speedway, så jag fortsätter väl mitt bloggande.
Sonen och jag har bakat sockerkaka och dom tackade märkligt nog nej till godis idag.
En najs dag blev det, tvätt, playdate och sen softish.
Nu politiksurfar jag lite och kollar in kd:s riksting och Göran Hägglunds tal.
Jag letar efter deras stora vallöfte från i höstas, sänkt bensinskatt.
Men ingenstans står det att finna.
Har dom glömt vad dom lovade eller ändrat sig?
Ingen vet, men man kan ana ett hyckleri av oanade mått.
Nu pratas det om klimatfrågan i alla medier och den som då snackar om sänkt bensinskatt är död politiskt. med all rätt, men det var fanemig lika rätt i september -06.
Men den som omger sig av en tillgjord aura av att vara lite finare lite mer "etisk" borde kanske tänka sig för eller skruva ner volymen en aning.

(paus för att minstebror kommer in i köket och vill diska. Ingen kd-kille han inte)

Det kd gärna vill tala om är stöd till fattigpensionärer.
Gråtmilt och fint prat.
dom kunde kanske nämna den deras älskade allians med deras medverkan säljer ut allmännytta till bostadsrätter och inför marknadshyror på de hyresrätter som blir kvar inne i stan.
Vilka fattigpensionärer kan flytta hit då.
eller bo kvar.

Och människovärdet är heligt och okrönkbart, yeah right..
För vita heterosexuella kristna människor.
Det bör hållas i minnet att kd känner flåset från sd och med stor sannolikhet kommer att skärpa sin flyktingpolitik (jo, alliansen kan sämre i den frågan, även om det är svårt att tro).
Sacredeus motionerade och i Ystad vill hela kd kicka blatte.
Och äktenskapet är för man och kvinna såklart.

Måtte jävulen ta alla hycklare.
Kicka kd ur riksdagen och störta alliansen 2010.

Såja, nu ska jag dricka lite kaffe. Kravat.

13 kommentarer:

Anonym sa...

har du haft långt hår tidigare? typ ... för ca 10 år sedan? i så fall tror jag att jag har träffat dig en gång. kom just på det.

Anders sa...

Typ fram till i höstas. När, var?

Anonym sa...

du påminner väldigt mycket om en man som jag intervjuade en gång ... han var miljöpartist, långhårig ... klädd i mörka, gröna kläder, han hette anders. I Malmö, antingen var det på f.d. pildammskolan eller så var det på malmö närradio på spångatan (vid folkets park). Jag gick i gymnasiet o jobbade på malmö närradio. producerade program för diverse föreningar som sände närradio. jag tror fanemej att det var du.

Anders sa...

Vem annars?
Jag lyckades i alla fall inte omvända dig, det är ju ett som är säkert-

Anonym sa...

Jag har aldrig fått ihop det där med kristna människor och Kd, eller hur Kd kan höra till alliansen.
De kristna värderingarna tycker jag ligger mer åt vänster - att hjälpa den svage o.s.v.

Anonym sa...

var det på pildammsskolan eller på närradion?
nej, du lyckades inte omvända mig *s* men du gjorde dock intryck.

Anders sa...

Nu faller poletten ner helt och hållet. Tror att du först intervjuade mig på radion (var det UNF?) och att vi sen sågs på skolan på någon politikerdag, eller vad det kallades.
Du var väldigt trevlig, men det kändes inte som om du höll med mig om allt, nej. 1994.

Anonym sa...

Tänker bara på Ulf Ekman "Livets ord" när jag ser Hägglund och det bådar inte gott.
Hyckleri va namnet...

Anders sa...

ylva: visst doftar det Ekman om Göran H och som jag antydde finns det en dold agenda av islamofobi i partiet. En fd kf-ledamot i Malmö driver en hatblogg mot islam och i Ystad krävde hela avdelningen flyktingstopp. Riksdagsmannen Sacredeus motionerade till riksmötet i samma fråga. Jag tror inte att gud finns, men gör han det så skickar han inte sändebud i form av kostymklädda hycklare.

Anonym sa...

anders: tretton år sedan, ju. helt sjukt. ja, det var nog både på närradion (UNF var ett av förbunden jag producerade för) o på skolan. jag har en minnesbild där du sitter i ett litet studierum uppe i byggnad E (gamla byggnaden ut mot Rådmansgatan) och jag har för mig att vi snackade lite då. gud, jag tyckte du var sååå snygg! jag kommer inte ihåg dig pga dina politiska åsikter, det är ett som är säkert! *s*

Anders sa...

H: haha, det är ju rätt kul. Jo, jag minns att jag satt förvisad i nån liten skrubb och så kom du dit och snackade en stund. Minns att du var lite småkaxig på radion, men mera försynt i skolan.
Söt, men alldeles för ung för mig..*S*

Anonym sa...

haha, ja, jag måste ha varit sjutton eller arton eller så. tretton år sedan ... shit. och nu sitter jag här o läser din blogg.
jaja, ha en skön söndagskväll, anders. *s*

Anonym sa...

Vad står UNF för??