25 juni 2007

Utan titel.

Jag betämde oss för en tur till stranden, utan att kolla ut genom fönstret.
När vi kom ut var det mulet.
Vi träffade Anders och Malin (ja, fan, dom heter så, men är långtifrån tillsammans) och en till nere på vår lilla gata och gick i riktning mot trummor på torget.
Samba är inte så värst kul, tycker jag och inte barnen heller, så vi handlade näringsriktig lunch i form av kakor och cola på hemköp.
När vi kom till treans hållplats, började det regna, men framme på ribban var det soligt.
Det brukar lukta cocos och rutten tång där, men idag var det såklart folktomt.
Bara rutten tång idag då.
Jag lyckas aldrig tajma mina aktiviteter med övriga världen.
Det är skitsamma.
Kallt i vattnet med.
Jag läste färdigt Simone de Beuvoirs hjärta (stavar det olika varje gång) och den är sorglig som fan. Ungarna kom och gick och lekte och badade.
På vägen hem diskuterade vi skillnaden mellan registrerat partnerskap och äktenskap. Dvs jag och mellanbror, minstebror hoppade och skuttade mest och hittade pinnar.
Nu lyssnar jag på Mark och han spelar aldrig ska jag sluta älska dig.
Nä, jag ska inte det.
Fan också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh, jag saknar ribban.

Anonym sa...

förresten, kan det möjligtvis vara så att vi eventuellt, kanske, tycker samma saker om äktenskap vs. reg. partnerskap? vågar jag tro? *s* dvs. att det ska vara skitsamma. no differens liksom.

Anders sa...

Så är det. Vi tycker lika, h!

Och...I Malmö håller vi Ribban högt..

Anonym sa...

För mig handlar det om kärlek så jag tycker att människor som älskar varandra och har bestämt sig för att visa världen detta ska vara gifta. Därför anser jag att även homosexuella par är gifta med varandra.