26 juni 2007

Gitarr i sängen.

Sen blir det kväll igen.
Allsång på skansen och minstebror skriver ett brev till Ola Salo med en hjärta på och en inbjudan hit till familjen Vilse.
Mellanbror suckar och väntar på att få se Morden i midsummer.
Mitt under allsången ringer vännen L och vi snackar om ditt och datt som man gör.
Funderar på att besöka nåt baltland när jag ändå är där uppe om två veckor.
En snabbis till Riga, kanske, där har jag aldrig varit.
Inte Åland i alla fall, det är då säkert.
Det blir som det blir med det.
mellanbror tar med sig gitarren i sängen och sjunger och "spelar".
"Det låter faktiskt fint med gitarr, man kommer på saker att spela efterhand, liksom"
Och jag tänker att mitt sätt att leva ändå duger rätt så bra.
Här spelar vi gitarr i sängen och sover ihop eller i varandras sängar.
Ganska lite är fel och förbjudet.
Nä, jag är väl inte onödig, dårå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du inte är onödig!
Trodde du det, eller? ;)

Anders sa...

Ja, någon svag stund gjorde jag nog det.