13 juni 2007

Skolavslutning och semesterplaner.

Tänkte ta med honom på restaurang, men han stack ut med kompisar istället.
Det är väl så det ska vara, tänker jag.
I augusti börjar han på barn och fritidsprogrammet.
Det är långt dit.
Och jag känner hur sommarstiltjen lägger sig, samtidigt som jag känner ångest över att jag som vanligt inte planerat nåt midsommarfirande eller nåt tjusigt semesterprogram.
Det lär bli ad hoc-lösningar i år med.
Och det blir kul.
Mina ungar kommer att vilja gå på Segevångsbadet och jag kommer att vilja gå till stranden.
Och mellanbror kommer att bli skitförbannad när han inte vinner varje gång i minigolfen.
Om det regnar kommer vi att göra utflykter till IKEA och äta middag där.
Jorå, det blir en bra sommar.

Och jag måste berätta att jag har fått fina mail av föräldrar, typ "med dig försvinner humorn från Stock och sten", "för oss är DU Stock och sten" och undebaraste kollegan H gav mig idag en kram som fortfarande sitter i. Det värmer ett slitet pedagoghjärta. Big time.

Inga kommentarer: