30 juni 2007

Ålder, klädsel och så där.

Det har blivit en affär i mikroformat av att en grön politiker i Eskilstuna haft keps på sig inomhus i politiska sammanhang.
Wallner vill göra ett generationskrig av saken, men det är att låta slipsnissarna komma undan för lätt.
Det handlar om viktigare saker än så.
Kanske.
När Joschka Fischer tar på sig Armanikostym så är det inte bara för att han tycker den är snygg, utan för att han tror att det underlättar för honom att göra Tyskland och världen grönare.
Men glöm generationsgrejen.
Den 20 år yngre moderaten i nämnden har alltid kostym.
Jag har det aldrig och vi vet båda varför.
Skillnaden är att jag KAN ha det om jag vill.
Jag är en fri själ som Joschka.
Grön.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.lerumstidning.se/visa_sokresultat.asp?id=4957
How about that? :)

Anders sa...

Haha, det gillade jag. Humor är ett underskattat vapen i politiken.