19 november 2008

Okej att ockupera

Jag tycker att det är bra att unga människor letar rätt på öde hus och bosätter sig där ett tag (vanligtvis tills polisen kommer), för att visa att det finns folk utan bostad. På samma sätt gillar jag att klimax ställer sig mitt i gatan och serverar saft och kaka för att visa vilken plats biltrafiken tar. Vi politiker behöver den sparken i röven för att skärpa oss. Jag vet att man inte får lov att bryta mot lagen för att göra politiska statements. Men så länge man inte förstör eller använder våld för sin sak och går när polisen kommer, så är det okej med mig. Diskussionen måste alltid hållas levande och föras vidare. En sak som förde vidare på ett helt annat plan var när vägverkets representant sa att trängselskatter är oundvikliga för att begränsa biltrafiken. Ibland finns vännerna på andra håll än man tror.

Inga kommentarer: