14 november 2008

Nä, trafiken ska INTE flyta på.

Kommunalrådet Anders Rubin slant nog med tungan när han sa att Zebralagen hade skuld i de höga utsläppen av kvävedioxid i stan. Om trafiken flyter på bättre, så blir det plats för fler bilar och det är inte så bra om utsläppen ska minska. Att beklaga sig över länsstyrelsens ambitiösa åtgärdsprogram är inte heller så smart, kära namne. Vi i majoriteten måste ta vårt ansvar. I City idag (verkar inte finnas på nätet) säger jag att det är förjävligt (med andra ord) att vissa tycker sig ha rätt att skita ner luften för mina ungar och andra värnhemsbor. Spy i er egen fancy trädgård istället. Eller skulle det vara okej om jag kom och pissade på er röda stuga med vita knutar i skogsbrynet? Det ni gör mot mina barn är värre. Ganska snart måste det vara färdigmesat med bilisterna. Sätt höga trängselskatter. Smalna av gatorna. Sänk taxorna i kollektivtrafiken. Igår.
Jaja, på onsdag beslutar vi i alla fall om den nya cykelbanan på Nobelvägen. Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för tekniska nämnden.

1 kommentar:

Em sa...

JAAA! Cykelbana på Nobelvägen!!! Min lycka vet inga gränser! Puss!