27 november 2008

Minns Ingvar Bratt.

SVT listar skandaler bland de 123 saker varje svensk bör veta. Den här minns jag väldigt väl, eftersom den berörde mig ända in på benen. Min partivän Ingvar Bratt visade civilkurage som ingen annan, fast det kostade. Han är en förebild. När bloggkommentatorer skriver att jag borde vara si eller så för att bli omtyckt, när folk ser ner i golvet för att dom inte vågar leva sin ideologi eller flyr in i det privata gulliga istället för att stå för något, så tänker jag på Ingvar Bratt som i karlskoga av alla inavlade skithålor bet rejält i den hand som födde honom; det fina Bofors som sålde vapen till alla som hade pengar att betala med. Bofors som samarbetade med DDR för att få fram krut till ayatollornas iran. It´s all for the money, vet ni. Jag är inte lika fin som Ingvar och begär det inte av mig heller. Men jag vet att man måste göra vissa saker för att inte vara en liten lort.

Inga kommentarer: