16 september 2008

Kommunikation och så.

Hela dan är jag utan mobil och internet, så varken S eller någon annan kan höra av sig och jag känner mig helt handikappad För bara tio år sen var det ju så varje dag, hela dagen. Man vänjer sig fort vid att kunna ha kontakt med världen och jag tycker det är bra att möjligheterna finns. Det gör oss smartare och lyckligare, skulle jag tro. Kommunikation är bra. Nya begrepp som hörs ibland är bristande kommunikation eller svårt att kommunicera. Så sa till exempel exet inför en liten publik för en tid sen och den bristande kommunikationen bestod för allt jag förstod i att jag varken tyckte eller gjorde likadant som hon.
S och jag kommunicerar väl när maskinerna är laddade och funkar. Visst missförstår varandra stundom på msn, för allt blir hårdare där. Men vi når fram.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bor hon långt bort din S?

Anders sa...

Ja, hon bor i norra Svealand, i Sveriges kulturella hjärta.