06 september 2008

Nu här i vardagsrummet

Vi sitter och kallar på fotboll med påslagna datorer. Mellanbror skrålar Get back to where you once belonged och allt är frid och fröjd, förutom att sverige inte gör några mål där borta i Albanien. Dagens stora aktivitet var annars att vara soccer dad och stå och sälja läsk och burgare, medan sonen bollkallade åt A-laget. jag och exet stod där bredvid varandra som tvååringar som lekte parallellekar. Jag gillar ideellt arbete och för sakens och sonens skull står jag ut med exet i några timmar, fast jag i hjärtat undrar om hon inte har roligare saker att göra på sin barnfria lördag. Jag tror inte att man är en bättre förälder om man helgar sitt liv åt barnen. barnen ska inte vara i centrum, barnen ska vara en del av helheten. Som nu här i vardagsrummet. Dags för godis.

Inga kommentarer: