23 mars 2006

Sajbersis

Några nätter under sommarens allra ljusaste nätter satt vi klistrade vid våra datorer och pratade om livet, om resor om kärlek och utbytte erfarenheter av olika slag. Jag fick en sajbersis. Få människor vet så mycket om mig som hon, och jag vet en hel del om henne också. Den ljumma nattbrisen fyllde mitt rum, man hörde skrål från parken och kände kvardröjande grillos nerifrån gården. Småungarna snusade i sin säng och vi spelade Runrig och planerade en resa till Skottland.
Sen dess är det vi. Djup vänskap och förtroenden.
Aldrig kärlek, vi är sajbersiblings (and we don´t fancy incest),
aldrig irl (so far).
Sajbersis, du är så viktig för mig.
Du säger sanningar jag behöver höra och får sanningar tillbaka i din tur. Ibland är kontakten tät, ibland går det en tid.
Men vi finns alltid där för varandra.

Musik: "Hearts of olden glory" - Runrig

Inga kommentarer: