20 mars 2006

Kärlek i ett blått hus

Okej, hade någon sagt för bara ett år sen att jag någon gång skulle spendera en lördagseftermiddag i ett blått hus i Floda, tittandes på sex and the city och dessutom tycka om det, så skulle jag tro att någon drev med mig. Men i lördags gjorde jag just det och jag njöt av varje sekund. I hennes fina blåa hus trivs jag och mår bra, sover gott på natten och vi pratar, njuter och gör allt det där som man gör när man är tillsammans, ihop och älskar varandra. Och jag fick träffa ormarna, så roligt, vilka underbara livfulla ungar. Men hur skulle dom kunna bli annorlunda, med den ljuva grodan som mamma?

Och vi gick en promenad hand i hand förbi brusande vatten och smältande snö i en härlig vårsol. Så enkelt och härligt.
När det drar förbi mörka moln, så lever vi med det, för det finns alltid yin i yang och yang i yin. Det är oundvilkligt.
Inget är fullkomligt.
Men hennes leende kommer väldigt nära.


Musik: "Smuk og dejlig" - Anne Linnet

Inga kommentarer: