06 mars 2006

Kraften i orden.

Fick ge Karolina en kram och en ursäkt. Menade ju inget illa. Men den tuffe debattören vaknade på medlemsmötet och slungade iväg en elakhet som visste var den träffade. Jag fascineras ibland över kraften i orden. Och hur folk känner sig personligen träffade av allmänt riktade yttranden i tal och skrift. Ju mer egocentrisk man är, destå mer känner man sig utpekad, förstås, men Karolina tillhör verkligen inte de egotrippades skara. Ändå small det till. Förmågan att spetsa till yttranden är ett tveeggat svärd. Som tur är kan jag få folk att skratta också.

Mitt immunförsvar har fått något att bita i efter en helg med en influensasjuk groda. Min dygnsrytm är lite hipp som happ dessutom, men nu när jag kommer igång med regelbunden träning igen skall jag väl bli trött nog, tänker jag. Mår förfärligt bra.

Semisingel. På sin höjd.


Musik: "River deep - Mountain high" Ike & Tina Turner

Inga kommentarer: