01 mars 2006

Längtan

Jag har alltid hatat när människor längtat till fredag.
Man ska leva varje dag har jag tyckt.
Har alltid sagt att det fattas för mycket i livet om man bara längtar till sen.
Då är det dags att skaffa ett nytt jobb, flytta till en ny stad eller skaffa sig ett...liv, har jag sagt.
Men så sitter man där själv.
Om det ändå vore fredag, tänker jag.
Om klockan ändå var 14.20 eller ännu hellre 17.30.
Det är inte dumt att längta till nåt.
Och längtar man till något sånt underbart som jag gör, så faller alla gamla resonemang som korthus.
Och då är det ju inte nån särskild dag det handlar om.
Eller plats.

Musik: "Jävla måndag" - Roffe Wikström

2 kommentarer:

Farsan_Baloo sa...

Hej där. Känner du att detta kan vara en god idé, lämna gärna ett meddelande att du vill vara med.

http://farsorsombloggar.blogspot.com

Gillar du inte idén? Strunt samma, jag kommer ändå fortsätta läsa här.

mvh / FB

Anders sa...

Jodå, jag hänger gärna på.