08 mars 2006

Hennes dag..

Har inte skyddat henne mer än jag gör/gjort med killarna. Men ändå alltid varit medveten om att det är större sannolikhet att hon får skit av nån snubbe än killarna. Att hon antagligen i många sammanhang måste vara dubbelt så bra för att få hälften så mycket cred. Jag vet också att alla räknar med att hon är hemma med sina kommande barn nåt år eller så, medan killarna kan om dom vill och i så fall blir hjältar i alla läger. Jag vet att hon måste vara tuffare än killarna för att få samma sak. Visste också redan innan hon blev sjuk att sannolikheten för att hon skulle få psykiska problem var långt större än för killarna.
Därför är detta hennes dag..
Internationella kvinnodagen är Josephines dag.

Musik: "Brown eyed girl" - Van Morrison

2 kommentarer:

Anders sa...

Ja, det märks oerhört mycket och jag har kämpat rejält - i motvind - för att genusperspektivet ska få utrymme, men det finns inte så stort intresse för det.

Anonym sa...

åh, pappa! jag blir så glad, jag blir...rörd. att du ens skriver om mig, det är ingenting jag förväntar mig men blir lika glad varenda gång.