31 mars 2006

Förändras

I porten satt en lapp från "Värnhems vänner", som tydligen vill "bevara områdets unika karaktär". Snälla ni, tänk lite. Stan har väl alltid förändrats och så jävla unik karaktär har väl inte området. Vi bor på Värnhem, inte på skansen. Och menar dom det planerade upplevelsecentrat, så säger jag välkommen tikll kul och arbetstillfällen.

Dottern i två-treårsåldern är rent otrolig lik mellansonen som han ser ut nu, säger fd hustrun och jag fascineras över genitikens alla irrvägar. Blir sjukt stolt över att barnen liknar varandra och mig. Blod kan vara tjockare än vatten. Tyvärr, får man väl säga.

Prcis som jag skrev tidigare kommer jag att söka mig vidare i livet jobbmåssigt. Jag kan politik, pedagogik och vet att uttrycka mig i tal och skrift. Tips, nån?


Musik: "Photograph" - Nickelback

3 kommentarer:

Anders sa...

Ja, gärna, men kanske i nån annan form.

Anonym sa...

Alla områden behöver utvecklas. Att det sedan ska göras med god smak är givet. Och utveckling betyder ju numera inte avveckling som det gjorde på sextio och sjuttiotalen när stora delar av våra städers historia utplåmnades som någon form av principlösning.

Anonym sa...

IOGT-NTO-rörelsen. www.unf.se www.iogt.se www.jun.org