08 mars 2006

Just denna dan

0400: vaknar (tyvärr). Går upp och sätter mig vid datorn, skickar mail, bloggar och lyssnar på musik. När sydsvenskan kommer läser jag den.
0530: lägger mig igen. Somnar.
0730: klockan ringer. Duschar, gör i ordning frukost, väcker son som stapplar iväg till skolan till sist strax före åtta.
0810: godmorgonsamtal med grodan.
0830:promenerar iväg till jobbet (cykelnyckeln är fortfarande borta).
0900: Möter ett barn med far alldeles där parken börjar och sällar till vårt lilla hus i parken.
0915: Samling med sånger, rim och ramsor på temat bokstaven A.
1000: går till närmsta kulle och åker pulka med de sex största barnen.
1100: går och hämtar mat med två barn som får åka i kärran på ditvägen, men gå tillbaks.
1200: passar sovande småbarn och ringer min mamma, dottern och grodan i tur och ordning.
1300: slutar för dagen, går och fikar i personalrummet.
1330. tar femman in till Gustav Adolfs torg. Smsar med grodan och tittar efter en grön hoodie. Hittar ingen jag vill ha. Tittar på kostymer.
1500: läkarbesök, får förlängd halv sjukskrivning och resonerar om sömnsvårigheter, mediciner och sådär.
1600: kommer hem, bråkar med chefen i telefon och får energi till att städa småungarnas rum (vilket inte är så lätt). dammsuger, skurar golvet, even.
1700. gör spagetthi och köttfärssås till mig och sonen. Därefter fortsääter jag med småbarnsrummet. Viker tvätt och sen äter vi (pasta och sås, inte tvätten).
1915: pratar med min moder som undrar hur det gick hos doktorn. Berättar.
1930: ringer grodan som nattar barn, men som återkommer två minuter senare. Hon är bra från sin förkylning säger hon, men det låter inte så. Vi samtalar en stund. Vi mår bra av varandra.
2010: går iväg med sonen till Stortorget och biograf Spegeln
2100: filmen börjar. Vi tittar och äter Ahlgrens bilar. Filmen är mycket bra, men sorglig; det tycker sonen med (ingen homofobi, där).
2315: Sonen och jag går hem. Pratar om filmen och om holocaust.
2330: hemma. Sonen lägger sig och jag sätter mig här.

Musik: "A day in the life" - Beatles

Inga kommentarer: