29 maj 2009

Federley är en mediehora.

Sonen ska dricka nån energidryck på fest med vännerna och jag firar två år utan alkohol och det är nu så inarbetat i mig nu att jag inte tänker på det så ofta. Det är självklart att mitt icke-drickande verkar återhållande även på omgivningen. Som alkoholist måste man ta ansvar för sin egen nykterhet, men som nykterist minskar man alltså rent praktiskt även andras drickande. Och därmed våldsbrotten och sannolikt även oönskade graviditeter och så. I den mån det från min sida hoppats i galen tunna eller fel sängar, så har det varit alkoholrelaterat. En som för det mesta befinner sig i galen tunna är Fredrik Federley. Om han får tillfälle att hoppa i så många sängar har jag ingen aning om. Hoppas inte. Det räcker med att han är en mediehora.

1 kommentar:

Nicklas Eriksson sa...

Gratulerar till dina två år! Själv är det nog fem år i år sedan jag senast smakade alkohol frivilligt. Dock hann jag aldrig bli sjuk innan jag slutade dricka.

Jag önskar dig varmt lycka till i fortsättningen.

Federleys agerande är helt förkastligt. Man blir rosenrasande på hans dumma agerande.

Hälsningar