21 december 2008

Julish.

Söndag och julklappsceremoni med småsönerna. Först gick vi och handlade god julfika och mat: glögg, donuts, risgröt och tillhörande körsbärssås. Maten: pasta med köttfärssås. Fett med vitlök, såklart. och ketchup. Själva klappceremonin innehöll lego och en ManU-tröja och så böcker och tröjor från farmor. Jag gillar att gå i stan, gillar att äta gröt och dricka glögg, men prylregnet står jag inte ut med. Min idé är att inte köpa något som jag inte skulle kunna ha köpt vilken dag som helst åt dom. Det är en balansgång på slak lina. Men alla blev glada. I morgon: jobb och vardag igen. Det är nog mer regn än eld i Rosengård nästa vecka, skulle jag tro. Hemtjänstpersonalen kommer att våga gå hem till vårdtagarna och rosengårdsborna slipper vada i aska och skit som afa-idioterna lämnat efter sig. Bara dom fåniga slagorden är kvar på dom slitna väggarna. Men det bryr sig ingen om.

Inga kommentarer: