08 december 2008

Från koppar till malm.

Jag fyller inte år förrän på torsdag, men redan har den första presenten anlänt. En tavla med en skiva och en bild på. Man ser en ung Bruce Springsteen och en likaledes ung Clarence Clemmons, dom ler och är glada. Samma år som Sara föddes kom den bästa skivan som någonsin getts ut: born to run. Jag kan sjunga och "spela" den från de första ackorden i Thunder road och hela vägen till de sista tonerna i Jungleland. Det verkar som om hon känner mig. Från Saras snöklädda kulturhjärta till min regniga kontinentala metropol är det sextioåtta mil. Bara en idiot skulle låta sin kärlek försvinna för lite avstånds skull. Om det som krävs är att tvingas trängas i sunktågen på Dalabanan med en pappmugg classic i handen och landskap utanför fönstret, så är det så det får bli. Man tar med sig en bok eller två och använder tid till att läsa in handlingarna till onsdagens möte i tekniska nämnden. Sen vaknar man yr i mössan på Malmö c och letar upp sin cykel på flotten som bara om något år ska ersättas av ett riktigt cykelgarage. Jag ser mig i spegeln, nykortklippt och beredd, i lila tröja och grönvit fleece. Veckan kan börja.

Inga kommentarer: