16 augusti 2006

Trillar inte dit igen.

Ska göra allt som behövs för att inte trilla i fällan igen.
Allt som behövs.
Jo, precis så mycket!
Det är mitt löfte till mig själv och till dom som älskar mig och bryr sig.
På egen hand och med grodans stöd har jag kommit en bra bit på väg, men nu är det själva vaccinet som behöver aktiveras.
Ser hur andra går på piller, krökar ner sig eller skiter i allt
Vägrar det!
Jag ska hitta sätt att undvika att älta och tycka synd om mig, för det gör jag fortfarande ibland.

Dagen började i sorg och självömkan, men humöret har utvecklats precis som vädret gått från mulet till sol. Och, jo, jag har rätt att känna besvikelse, som nu det senaste dygnet.
Jag måste acceptera att jag är den jag är och känner som jag känner.
Men låter jag det ta över min dag är det bara för mycket.
Vet till nästa gång.

Musik: "Brain Stew" - Green Day

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är som sagt...bara att resa sig och borsta av dammet igen!

Anders sa...

Oj, så enkelt det låter.