27 augusti 2006

En doft av läder.

Min nya plånbok doftade härligt av läder, men min gamla var sliten och trist.
Plockade ut alla gamla kvitton och biljetter, sorterade och kastade.
Något vill jag ha kvar, biljetten till Zoo med småungarna och några andra.
Ut singlade också ett foto på mig, som togs i en fotoautomat på estacíon del norte i Madrid för många år sen. Jag är ung, allvarlig med kort hår och fotot var till ett nytt pass som jag hastigt och lustigt fick skaffa, eftersom mitt gamla blev stulet nere i Sevilla under påsken. Ett annat foto var på dottern. Vet inte när det är taget, men hon ler vackert och lite blygt, inte helt nöjd med situationen, kan man tro.
Men söt är hon, söt som bara hon är.
Det fattas bilder, bilder på dom andra jag älskar.
Ska gå igenom lägenheten, det finns säkert massor av dagisbilder på småbarnen.
Och så ska jag ju ha en bild på henne, hon som gav mig min väldoftande plånbok.


Musik: "Photograph" - Nickelback

Inga kommentarer: