25 augusti 2006

Fyra

Okej, grodan, taget,

Fyra arbeten jag haft i mitt liv:
Spårvagnskonduktör,
brödpackare,
rörmontör,
förskollärare

Fyra filmer jag gärna ser om:
Notting Hill,
Gudfadern,
Gökboet,
Festen

Fyra städer jag bott i:
Malmö,
Göteborg,
Nora
och..eh..Frölunda.

Fyra tv-serier jag tittar på:
Vita huset,
Six Feet under,
Kvarteret Skatan,
Brottskod:försvunnen

Fyra platser jag vill resa till:
Kapstaden,
San Francisco,
Havanna,
Rom

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
Aff,
mp.se,
gp.se,
vetgirig.nu

Fyra maträtter:
Chili con carne (nakne kockens stuk)
Stekt makrill
grillat hos grodan med tillbehör
Rotfrukter i ugnen, en sås på feta och turkjoghurt, sallad på ruccola och nåt kött


Fyra platser där jag trivs:
Hemma på Värnhem,
i hennes blåa hus,
på bibblan,
på en filt i parken.

Fyra andra jag utmanar:
Milou,
Trixie,
Sara,
Asolo

Musik: "Reach out, I´ll be there" - Four tops

2 kommentarer:

Sara sa...

Är det jag som är Sara?

Anders sa...

Är det minsann!