14 augusti 2006

hem i ösregn

Cyklade hem i ösregn, med en tung väska hängande på styret.
På mig hade jag sandaler, shorts, t-shirt och en sliten hoodie.
Inget att rekommendera, kan jag säga.
Kom med swebusexpressen från Göteborg, från Floda och grodan, försenade som vanligt.
Om swebus kan man säga att det är ganska billigt, men trångt och avgången 19.35 från Nisseterminalen kommer aldrig fram i tid till Malmö.
Men jag satt och läste och åt godis och drack coca-cola och i höjd med Ängelholm ringde hon som jag älskar att vara med och prata med och så, så det blev en hyggligt angenäm resa.
Tror bestämt att jag sov en stund med.

Idag klockan halv åtta kom ungarna och färglade den gråa lägenheten med sin närvaro.
Lyssnar på en intervju med Ohly på radion.

Återkommer med nåt politiskt OCH nåt om egna och andras barn.

Inga kommentarer: