06 augusti 2006

Hyllning till Netto!

Netto ligger bara ett kvarter bort eller så. Det är stans billigaste mataffär och den i särklass lustigaste. Sen nån kvartal tillbaka står det en låda med golfklubbor mitt i affären.
"Säljer ni många golfklubbor?", frågade jag.
"Tre, hittills", svarade expediten ärligt.
Dom som spelar golf handlar nog inte på Netto, tänker jag fördomsfullt.
På Netto handlar uteslutande folk som bor i närheten plus folk som inte har nåt val.
Det är långt till dom välfyllda chardiskarna i dyreaffärerna, men det jag söker har dom i stort dett.
Utom alkohol, då.
Jag gillar anspråkslösheten, den fula inredningen, att man får mycket för pengarna.
Gillar däremot inte att jag fick en impuls att köpa en gitarr till småpojkarna för 249 kronor...som som inte alls blev särskilt glada för.
Dom ägnade sig åt chipsen istället.

2 kommentarer:

Zirie sa...

åh jag kan inte annat än att le och hålla med.
NETTO i våra hjärtan.
Vår butik som ligger ca m här i från är numera riven för att ersättas av en håla med maskiner, killar, gubbar å män i ändamålsenlig utstyrsel.
Det gick på 2 dagar om du frågar mig. Helt plötsligt var närmaste och billigaste butiken stängd. :-(
Läser anslagen... den kommer tillbaka... wow det är bara renovering.. en rejälsådan eftersom man rev hela lokalen och började om från noll men NETTO ska komma tillbaka... i November.
Men den som väntar på något gott....

~Z

vandrarvild sa...

NETTO på värnhem är rolig att gå i. Jag blev förföljd av en kille med golvputsarmaskin när jag var där i våras föresten.*hehe* Min pojkvän trodde killen blev blixtkär i mig för vart vi än gick så kom han efter, stirrandes på mig. Trevligt...

Här i Örebro vet jag faktiskt inte om vi har någon NETTO alls men jag borde kolla upp det. Billigt godis, och vem vill inte kunna köpa en gitarr tillsammans med chokladen för 3,90?