20 augusti 2006

tvåmilarunda

Sprang en tvåmilarunda genom stan.
Ni kanske tycker jag är duktig, men det är en lång väg till Berlin.
Fick springa i kringelikrokar för att inte hamna mitt i festivalområdet.
Vände vid Sibbbarp och sprang hem en annan väg.
Sossarna hade reklamskyltar uppe på alla lyktstolpar.
"Alla ska med", kan jag väl köpa, men dom där självgoda med "Malmö är så jävla bra tack vare oss", eller vad det nu står har jag svårt för.
Självgodhet är inte vackert nån gång.
Och så jävla bra, även om våra betongförorter ser ut som parker jämfört med motsvarigheterna i andra länder, så vågar jag fan inte springa genom Rosengård på kvällen för alla lösa hundars skull. Det finns hela kvarter där knappt nån jobbar, tänker jag när jag springer genom de allra fagraste delarna av stan.
När jag kommer hem ser jag en kass film och pratar med grodan.
Våra samtal tar inte slut, utan varje tråd föder nya tills vi är så trötta att vi blir tysta eller bara svamlar.
Regnet har slutat.
Det blev en härlig kväll.

Musik: "Born to run" - Bruce Springsteen

Inga kommentarer: