17 augusti 2006

Spanien...

Läser i en blogg om livet i Spanien. det skulle jag inte gjort, nej.
Spanienabstinensen sätter in med full kraft.
Minns den där våren när vi luffade runt och såg allt som var värt att se på iberiska halvön, inte minst caféer och barer där gubbarna spelade kort och TVn alltid var på. Det kunde vara svinkalllt på rummen, det var långt ifrån sommar och inga andra än vi badade i havet.
Franco var död och begraven och Spanien hade blivit ett kul land att vara i.
Bögar kysstes offentligt i Madrids parker och folk diskuterade och diskuterade.
Väntade man på sin tur i diskussioner och framför bardiskar som en snäll svensk, så blev man utan, här gällde det att skrika högt.
Fick en jävla hosta av den svarta spanska tobaken, så när jag kom hem till Sverige igen slutade jag röka.

Och i Floda vid samma tid ungefär, fanns det en söt mellanstadietjej som lekte och frågade chans på killar och så där. Tänk, va!

3 kommentarer:

Zirie sa...

sa du mellanstadietjej... fan du .... är det sånt här som kallas Barnatr.... eh barnarov? Eller inte. ;-)
Tur att ni inte var i Spanien samtidigt på den tiden... fan , ni hade ju slåtts så lockarna rykt åt alla håll o kanter. Inte? Å jo... Å jo, så pass mycket har jag hunnit emd att se av er... LOL...

/KRAM

~Z

Anders sa...

Nämen, framstår vi som så violenta, det var jag inte medveten om!

Zirie sa...

snarare jävulskt envetna , idag. Som yngre... troligen hade ni varit mer violenta... tämlien säker här alltså.


;-)

/k

~Z