14 augusti 2006

Koks i lasten...

Okej, det här är lite taskigt, men jag har länge retat mig på Sven Nylanders överpräktiga stil. Föreläst om ren idrott, har han, jajamensann.
Fin kille rakt igenom, eller hur?
Särskilt som det inte stämt när jag sett honom irl,
då har han verkat rätt så stroppig, faktiskt.
Och nu har nån lagt koks hans ficka, stackaren.
Tydligen har nån likaledes fixat in det i hans urin.
Han inte bara koksar, alltså, han blånekar också.
Man?
Jag får skärpa mig för att inte tänka; gott åt honom.
Patrik Sjöberg har jag inte så många synpunkter på.
Han har aldrig utgett sig för att vara nån annan än den han är.
Han rökte under sin aktiva karriär (tobak, då), syndfulla människa, bodde inte i OS-byn, utan på lyxhotell - han hade ju råd med det och så där.
Nu gör han pengar på fastigheter i Brasilien, sägs det, men dom pengarna går nog åt,
har jag en känsla av.
Och?
Lik förbannat har ingen svensk hoppat högre än han.
En vanlig kille från Flatås, inget mer eller mindre.
Han är okej, han får väl ta sitt straff, sen är det bra med det.

Inga kommentarer: