22 augusti 2006

Det regnar mest

Så snabbt sommaren tog slut, då.
Det gick med vindens fart, som det står i sången.
Nu åker man inte ner och tar ett kvällsdopp på Scaniabadet.
Det regnar mest, känns det som.
Men när det blir varmt är det ordentligt varmt.
Mindre än en månad till valet och jag är inte alls aktiv i valrörelsen.
Och nej, jag saknar det nog inte så mycket även om det alltid var så kul att möta folk och deras frågor. Och alla kandidater för olika partier som man lärde känna.
Allt ser annorlunda ut nu när jag står en bit ifrån.
Inte är det vackrare precis.
Tror att det blir jämt och har ingen aning vem som vinner på riksnivå.
Sossarna behåller kanske Malmö, men tappar regionen.
Medan jag maratontränar och pratar med min groda.
Och jobbar.

Musik: "Crazy"- Gnags Barkley

Inga kommentarer: