11 augusti 2006

Lever inte som jag lär

Sitter vid grodans bärbara, ni vet hennes förälskelse i livet.
Själv står hon och gör tztatsiki, en acceptabel arbetsfördelning, om ni frågar mig.
Idag blev det ingen promenad, än mindre än löprunda eller nåt annat präktigt.
Grodan föreslog en tur till ett köpcentrum och det passade konsumistiska jag som handen i handsken eller i kakburken eller så.
Dumma jag som inte lever som jag lär.
Och inte nog med det, jag klippte gräset, hon hängde tvätt, jag såg på sport, hon började med maten.
Och så åt vi junkfood till lunch.
Nu väntar grillat, rödtjut och sen choklad och film.
Sämre kan vi ha det.

1 kommentar:

Zirie sa...

så du har ätit hennes tzatziki och jag har itne fått smaka... vansinnigt vansinnigt avis. FAKTISKT... jag tror den slår vilken Grekisk äkta yoghurt röra som hellst. :-) *himmlar med ögonen*

Å alla män är väl mansgrisar när allt kommer omkring, eller ;-)

KRAM