08 juni 2009

Bennyflyers och nytta.

Hemma på Värnhem fick vi uppåt 20 procent av rösterna. Det är en fingervisning om vad som är viktigt för såna som vi. Internationella, gröna, urbana. People like us. Annars är det ju inte mig man ska tacka för valframgången, utan dom som verkligen gjorde något. Jag pausade i stort sett (för andra valet i rad), men nästa år lovar jag att hänga på rejält igen, som 88, 91, 94, 95, 98 och 02. Vi har mycket gott att bygga på. Och, ja, man kommer att kunna rösta på mig då. Igen. Jag är svag för debatten, det politiska samtalet och agitationen, men allra mest för att förändra på riktigt.De gröna förändrar Malmö, mer än man kunde tro och det betalar sig. I lördags roade jag mig åt att en mycket fd medlem i vårt ungdomsförbund - fd språkrör, rent av - såg mig i ögonen, men sen lämnade sin Bennybetalda flyer i Saras hand. Utan ett ord. Dagen efter fick vi nära tredjedelen av de avgivna rösterna nere vid stadens tuffaste torg. Bennys pengar gjorde ingen direkt nytta, kanske.

Inga kommentarer: