01 juni 2009

Kaffe kl 0937

Mellanbrors infektionsastma slog till och vi är hemma idag. Fåglarna kvittrar i högsommarvärmen och magnoliorna har snart blommat ut. Kära läsare, oroa er inte för mina dipp. Livet går upp och ner, ibland flera gånger om dagen. Jag accepterar det, accepterar den jag är och försöker använda det till något bra. I hissen pratar minstebror om att nå målen i olika ämnen. Det kan inte vara rätt sätt för en åttaåring att se på skolan. Lusten att lära blir till måluppfyllelse. Major Björklunds vidriga västgötska dialekt ekar i min skalle och han lovprisar sina lärare som ställde krav. Just där har vi okunskapsministerns logiska kullerbytta. eftersom han och jag är ungefär lika gamla, så vet jag att han gick i skolan under det så förhatliga sjuttiotalet. Det vinade inga rottingar över oss, vad jag minns och läxorna var nästan avskaffade. Åttaåringar pratade om fotboll och the Sweet och inte om måluppfyllellse. Somligt var bättre förr. MFF-GAIS 2-2. Skulle man översätta det i pang för pengarna, så vore väl förhållandet 0-100. Kaffe. Vab är inte bara dåligt.

Inga kommentarer: