04 juni 2009

Tjänstgörande moderat och annat.

Jag håller inte med om att facebookarna är PR-genier. Att jaga upp en tillfällig opinon i en fråga som tilltalar ett segtment unga grabbar är mer Bert Karlsson än Bruce Springsteen, om man säger så. Men i 98 procent av frågorna tycker brudraggaren och hans polers ingenting, vilket innebär att man i nästa slutdebatt kommer att vara mer förvirrad än någonsin Ella Bohlin och tystare än en sovande Sören Wibe. Någon som är politikens Bruce Springsteen på sant är denne man. jag blir fanemig mållös. Allt satt där det skulle. Men det får ju levereras inom kort, precis som Sara säger på msn just nu.
På min lilla nivå var jag tjänstgörande moderat i ägarnämnden för VA-syd idag (en lapsus i valen har gjort att jag inte har en ordinarie plats där). Munterheten var stor uppe på elfte våningen i det coola huset med utsikt över hela sundet. Jag sa att jag så ofta blivit kallad vattenmelon (grön på utsidan och röd inuti) att det inte gjorde någt att bli en blågrön alg för en timme. Men vi var märkligt överens om att satsa på att äntligen börja sortera matavfall i större skala här i Malmö, även om det kostar pengar till en början. Politik är så mycket och på så olika nivåer. Och så jävla kul. Och sen biblioteket och goda holländska kakor med barnen. Lycka, lycka.

Inga kommentarer: