01 juni 2009

Åt det hållet.

I biblioteket är det svalt och folktomt. En journalist ringer på en skakig linje (eller vad man säger om mobiler) och jag fyller honom med uppgifter om satsningar på temalekplatser och skateparker. Sen tänker jag på att det idag är fyra år sedan jag flyttade in på Malmgården. Ibland får man höra att jag 1) inte borde bo centralt med barn eller 2) att jag som är så pro-mångkultur borde bo förslagsvis på Rosengård. Men jag vill bo på cykelavstånd till biblioteket och med gångavstånd till tre köpcentra. Jag hade kunnat bo närmre havet och en balkong hade suttit bra. annars är det precis så här man ska bo om man står för det jag står för. Centralt och med möjlighet till gröna transporter. I ett område med höga och låga, svenskar och invandrare. Och med begränsad boyta. Efter biblioteket tog jag en lång cykeltur ut till brofästet och tillbaks. Kusten är vacker och stränder och gräs fylls av musik och engångsgrillar. Vid Sibbarp är det bara svenska ungar ute och leker, men en skylt visar vägen mot Rosengård. Ingen tycks vara på väg åt det hållet.

1 kommentar:

ylva sa...

De här orden du skrev ska jag aldrig glömma de var bra!"Man måste visa sig och göra jobbet själv. Man blir aldrig upptäckt, man kan försvinna utan att dom flesta ens visste att man någonsin fanns där."

Kram vännen!