30 juni 2009

Som ett hem här.

Ja, det står stilla och det rör på sig. Jag är långt från Almedalen och begriper inte det fina med att facebookpartiet blir inbjudna till den gröna gruppen. Dom är så långt från gröna man kan komma. Isabella kommer att kämpa för haven, Carl för maten och pp för rätten att ladda ner musik gratis. Ni ser skillnaden. Jag har varken köpstopp eller slut på pengar, så jag köper mig en snygg tröja och nya shorts på Bergströms galleria. Mina skor är alldles kopparröda efter gruvturen, men det är inte lika kul att köpa skor, liksom. Jag har som ett hem här i Falun och barnen trivs med. Det är historia och nu, röda hus och ån som ringlar sig som olivolja genom det hela. Och gruvan och hoppbackarna. Men utan bil är man som Jonathan på Måsberget, trots att GDJ firar 150 år nästa helg med ånglok och skarvdunk. Men redan i morgon ska jag springa genom tallskogar och spela minigolf med den femhövdade barnaskaran. Vårt kollektiv. Vår anti-kd-icke-familj. Bada med. Absolut.

Inga kommentarer: