10 mars 2009

Vita barn önskas!

Jag vill hemskt gärna ha ett barn till och till min oförställda glädje ser jag nu att kd i så fall vill ge mig 10000 kronor i premie för det. Nu kan man ju tycka att det föds en massa barn redan, här i Sverige, eftersom vi har pappamånader och dagis, allt det där som fina kd vill skrota. Och så gäller det förstås att ha en partner av motsatt kön dårå, för samma fina parti vill ju med näbbar och klor (eller kräkla och bibel, kanske?)med all kraft förhindra ensamstående att adoptera eller bli inseminerade, precis som samkönade par inte ska få adoptera, gifta sig eller i få hjälp med insemination. Lite i smyg gör ju kd också det svårare för människor från andra länder att komma hit och skaffa barn. Men fler vita kristna barn i traditionella kärnfamiljer önskas hade inte varit en fin rubrik, trots att det ju är det som avses. För är det bara fler barn i Sverige som man vill ha, så är den enklaste reformen att lyfta gränsbommarna. Låten barnen komma till oss, liksom.

4 kommentarer:

Rasmus Ling sa...

Föräldraförsäkring och dagis är bra saker, men Anders, det leder inte till ökat barnafödande. Och det är givetvis inte heller poängen. Ju generösare system, ju färre barn. Och ju mer jämställt.

Anders sa...

Jo, det finns ett samband. I Sverige föds fler barn än i exempelvis Italien och Spanien och nyckeln är såklart att man här slipper göra valet mellan föräldraskap och yrkesliv. Med kd:s politik lär födelsetalen således sjunka, förutom att Sverige även på andra sätt blir ett obehagligt samhälle att leva i.

Rasmus Ling sa...

Albanien har Europas högsta födelsetal, och har knappast de bästa förutsättningarna för föäldraskap och yrkesliv.

Anonym sa...

Man får inte dela in personer i svarta och vita här i Sverige. Men jag har ändå börjat prata om detta ibland. Vissa tycker att jag är konstig. Jag har haft en svart läkare en sån kommentar tycker många är konstig. Det jobbade en svart tjej i affären som jag brukar handla i.

Dessutom har det visats en serie från USA som heter "Svarta och vita."
här i Sverige.
Man får dela in personer i ungdomar och pensionärer i alla fall.