20 mars 2009

Ett slags komplex vid Värnhem.

Okej, först några ord om årsmötet, dårå. Orden är gå vidare.
Sen fick jag ju ta ungarna in på entré; det var ju oundvikligt. Jag medger att jag har en motvillig fascination för köpcentra som inte är helt kosher i mina gröna sammanhang och som definitivt inte delas av mina ungar. Däremot gillar dom att fiiika och det kan man ju sannerligen göra på Entré. det kommer att kosta mig, det här. Jag borde ju älska skogspromenader mer eller så. Men jag föredrar människor framför träd och skalbaggar; det är ledsamt, men det är så. Bakelser och bagels är nästan alltid godare än medhavda ostmackor i en liten låda. Och jag gillar att köpa kläder. Entré är dock lite av gäspning. Det är samma kedjor som överallt annars i Sverige, Danmark, Norge eller var som helst. Lite coolt med bion (som jag tror kommer att stänga inom några år - marknaden finns liksom inte!)och gymmet hade en bedårande utsikt mot transformatorstationen och motorvägen. Wow, liksom. Varför inte ha en biblioteksfilial nånstans i huset, förresten?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har jag sagt att om jag ska bo i Malmö så är det just på Värnhem? Men inte för entres skull, utan för de vackra husens och själens skull.

Nu skulle jag nog behöva åka till Mmö nån dag, känner jag plöstligt.

Anders sa...

Ja, är är fint, trots trafiken. Maila om du kommer till stan!

Anonym sa...

För då kan vi äta bagel! Det, min vän, är jag galet sugen på nu. :)