24 mars 2009

Nya hot.

Så du tror du kan knäcka mig, va?
Så du tror att dina vänner och bekanta går på lögner, halvsanningar och rena påhitt? Nej, du lyckas inte. Och historiens dom kommer att falla tung över dig om du inte vänder om, för ingen gillar en som förtalar och smider ränker. Särskilt inte dom som kan bakgrunden någorlunda. Du är inte så älskad och aktad som du tror. Och de personer du använder som verktyg för att komma åt mig, kommer att vända sig mot dig fortare än du anar. Jag tänker inte lägga två ynka strån i kors för att backa upp dig, tvärtom. Jag är inte skyldig dig nånting. Men jag hatar dig inte, hat ligger inte för mig. Och skulle du lyckas att tillfoga mer skada, så ska jag sitta som Dan Andersson bredvid tiggarn från Loussa och satsa på det som är gott. Jag är lugn i den övertygelsen. Och på min dödsbädd ska jag kunna säga att jag gjorde det jag kunde för det som är rätt. Vad kommer du att säga när det är dags för dig?

Inga kommentarer: