05 augusti 2007

Tillbaka till träskor

Läser i sydis att träskon är på väg tillbaka. Var dom nånsin borta?
På min första moraliskt försvarbara träff med mina små barns mamma (första gången vi hånglade...eller nja..eh, skitsamma) bar jag träskor. Svarta. Det var ett tydligt statement av den rebell jag redan då var. Klä upp sig suger. Lägga pengar på dyra skor och kläder är att slänga sin lön i sjön. Kläder köper man på myrorna eller på rea. Om det inte är en "Bevar Christiania"-hoodie, för den betalar man gärna extra för. Eller GAIS-souvenirer. Visst överdriver jag. Men inte mycket. De enda skor som får kosta är springskor. Pengar utöver nödvändiga utgifter spendras på kafébesök och annan njutning. Resor, såklart.
Så tillbaka till träskor. Sån är jag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vet ingen som är så konstig som du.. Inte possitivt..

Cec

Anonym sa...

Träskor gillar jag skarpt och skrev faktiskt om mina nya träskor på bloggen igår. Minns också högstadiemattelärarens träskor slitna så att det knappt var något trä kvar. Och man hörde tydligt när det var han som närmade sig i korridoren :). På Myrorna handlar ja gärna, men även på andra mer kommersiella affärer... Ciao!

Anders sa...

Cec: aka vännen C, tydligen är du ute efter att göra mig ledsen av nån anledning som jag inte begriper. Men, sure, du lyckas.
Visst känner han sig konstig, annorlunda, utanför, det lilla mobbingbarnet som bor i min vuxna kropp.

kicki: Jag handlar också i andra affärer, men mest på reor. Prioriterar annat.

Anonym sa...

Läste också om tofflor imorse och längtade efter ett par. Det får nog bli ett par snart.

Anonym sa...

Jag har haft mina röda träskor i fem år i sommar. De är helt underbara.

Tessa o Mimmi clogs of Sweden sa...

Kolla in våra häftiga trätofflor på www.tessamimmiclogs.se