19 augusti 2007

När duellen är över.

Jag cyklar hela vägen ut till Limhamn på hondjursexets gamla cykel; cyklar och sjunger som jag alltid gör. It´s been seven hours and fifteen days och så lite Gasolin: Wili var på trip i Herstedvester wowowow cirka sytten dager på blip blip.
Cykeln är skranglig men den funkar.
Och min lille Materazzi gör vad han kan, men lintottarna från dom fina kvarteren är större och fan vet om dom inte är fler också.
Exet plågar med sin präktighet men jag står ut.
Glass, kram och hem till tvätt och smutsiga golv.
Jag är inte särskilt hemkär.
Jag gillar min lägenhet men den spelar mig ingen större roll.
Tak över huvudet och nära till allt spelar roll.
Läser i DN på nätet att vi i stan såklart slösar mindre med CO2 än några andra.
Och ju mer i stan man bor, desto mindre slösar man.
Vilse på Värnhem är en politisk handling för ett långsiktidgt hållbart samhälle.
Men jag kunde lika gärna bott på möllan eller i Kirseberg.
Ändå saknar jag mitt lantställe och skogsdoft, får jag medge.
Liten hydda med parabol och kaffebryggare skulle vara ett utmärkt komplement.
Men att bo där med bilberoende och rasse/hetero/högernormer, nej tack.
Så illa vill jag inte mina barn.
Men gärna en tvättmaskin i lägenheten.

Inga kommentarer: