12 augusti 2007

Impulsiv lördag

Vi skulle bara gå en runda i stan. Kungsgatan ner, en sväng in på Triangeln och kanske en fika på Mocca eller en falafel på ettan, ja, ni vet.
Men vad fan, vi gick på bio.
Disneys senaste dög bra, det var ju för övrigt den enda barnfilmen på hela Filmstaden.
Middag på Greekway sen, fetapaj till mig och spett till barnen.
Solsensommar med turister och trampbåtar i den gröna kanalen.
Malmö är så tight, så nära och som gjort för en impulsiv människa som jag.
Man kan så lätt gå en annan väg en den man först tänkt.
Och på netto finns rättvisemärkt honung och kaffe till extrapris.
Men jag vill leva i Europa, handla och spara med riktiga europeiska pengar.
Jag förblir en renegat i denna världen. Kanske är det just det som är så frustrerande för somliga. Jag är mer Ragnar Borgedahl än Mikael Wiehe, för det är så re e mellan blad å gres och tar mig friheten att tycka vad jag vill bortom normer och krav.
Jag sitter i timmar i telefon, fast det finns ett berg av disk i hon.
När vi sover till halv elva, så säger exet att det finns en dag i morgon också.
Just det, säger jag, i morgon.
Nu är det nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan väl rinna över lite på mig....det impulsiva...tack!Jag är varm seg och otålig..

Anonym sa...

Det kan väl rinna över lite på mig....det impulsiva...tack!Jag är varm seg och otålig..